حقوق سربازان وظيفه حداقل شصت درصد (60%) و حداكثر نود درصد (90%) حداقل حقوق كاركنان نيروهاي مسلح مبتني بر قانون مديريت خدمات كشوري است كه با توجه به تحصيلات و درجات آنان توسط ستاد كل تهيه مي شود و به تصويب فرماندهي كل مي رسد.
تبصره 1 (الحاقي 22ˏ08ˏ1390)
به كاركنان وظيفة متأهل يا سرپرست خانواده معادل صددرصد (100%) حق عائله مندي كاركنان پايور نيروهاي مسلح پرداخت ميگردد.
تبصره 2 (الحاقي 22ˏ08ˏ1390)
حقوق كاركنان وظيفه در دوران آموزش و قبل از دريافت درجه يا سردوشي به ميزان پنجاه درصد (50%) حقوق اولين ماه دوران خدمت آنان است.
تبصره 3 (الحاقي 22ˏ08ˏ1390)
به كاركنان وظيفه در خاتمه خدمت دوره ضرورت معادل يكماه حقوق به عنوان پاداش پرداخت مي گردد.
تبصره 4 (الحاقي 22ˏ08ˏ1390)
حق بازنشستگي و حقوق اولين ماه خدمت از حقوق ماهانه كاركنان وظيفه كسر نمي گردد. ماده 49 مكرر (الحاقي 22ˏ08ˏ1390) ـ نيروهاي مسلح و سازمانهاي وابسته و ساير دستگاهها كه كاركنان وظيفه را در اختيار دارند مكلفند با توجه به اعتبارات مصوب، امكانات زيست، پوشاك، خوراك، بهداشت و درمان متناسب آنان در محل خدمت را فراهم نمايند.
تبصره 1 (الحاقي 22ˏ08ˏ1390)
دولت موظف است اعتبارات مورد نياز براي زيست، پوشاك، خوراك، بهداشت و درمان سربازان وظيفه را به شرح ذيل در اختيار نيروهاي مسلح و ساير دستگاههاي به كار گيرنده كاركنان وظيفه قرار دهد:
1
خوراك كاركنان وظيفه به ميزان دو برابر خوراك كاركنان دولت
2
پوشاك و زيست سربازان وظيفه به ميزان سه هزار برابر ضريب ريالي
3
هزينههاي بهداشت و درمان برابر سرانه مصوب دولتي
تبصره 2 (الحاقي 22ˏ08ˏ1390)
وسيله اياب و ذهاب و پذيرايي يا هزينه آن در هنگام اعزام مشمولان به مراكز آموزشي كاركنان وظيفه و يا اعزام به مرخصي استحقاقي كه چهار نوبت در سال است، بايد تأمين شود. 1 - گروهبان سوم 115 واحد حقوقي. 2 - گروهبان دوم 125 واحد حقوقي. 3 ـ گروهبانيكم 135 واحد حقوقي.