خدماتوکلای همکاردرباره دادکام دات کامتعرفه خدمات
کتابخانهدانلود نرم‌افزارراستی‌آزمایی سندورود
ورود
خدماتوکلای همکاردرباره دادکام دات کامتعرفه خدمات
کتابخانهدانلود نرم‌افزارراستی‌آزمایی سندورود
ورود
مجموعه قوانین›قانون مالياتهاي مستقيم›ماده 147

ماده 147

از قانون مالياتهاي مستقيم — مصوب 1366/12/03

هزينه‌ هاي قابل قبول براي تشخيص درآمد مشمول ماليات بشرحي كه ضمن مقررات اين قانون مقرر ميگردد عبارت است از ‌هزينه‌ هائي كه در حدود متعارف متكي به مدارك بوده و منحصراً مربوط به تحصيل درآمد مؤسسه در دوره مالي مربوط با رعايت حد نصابهاي مقرر‌باشد. در موارديكه هزينه ‌اي در اين قانون پيش ‌بيني نشده يا بيش از نصابهاي مقرر در اين قانون بوده ولي پرداخت آن بموجب قانون و يا مصوبه‌هيأت وزيران صورت گرفته باشد قابل قبول خواهد بود.

تبصره (منسوخه 31ˏ04ˏ1394)

از لحاظ مقررات اين فصل مؤسسه عبارت است از كليه اشخاص حقوقي و همچنين صاحبان مشاغل موضوع بندهاي (‌الف) و (ب) ماده (95)‌اين قانون.

تبصره1(الحاقي 31ˏ04ˏ1394)

از لحاظ مقررات اين فصل، كليه اشخاص حقوقي و همچنين صاحبان مشاغل موضوع ماده (95) اين قانون كه مكلف به نگهداري دفاتر مي‌باشند، در حكم مؤسسه محسوب مي‌شوند. همچنين هزينه‌هاي قابل قبول مالياتي در مورد ساير صاحبان مشاغل نيز قابل پذيرش است

تبصره2(الحاقي 31ˏ04ˏ1394)

هزينه‌هاي مربوط به درآمدهايي كه به موجب اين قانون از پرداخت ماليات معاف يا مشمول ماليات با نرخ صفر بوده يا با نرخ مقطوع محاسبه مي‌شود، به‌ عنوان هزينه‌هاي قابل قبول مالياتي شناخته نمي‌شوند.

تبصره3(اصلاحي 12ˏ09ˏ1404)

پذيرش هزينه‌هاي پرداختي قابل قبول مالياتي موضوع اين قانون كه به شيوه تهاتري انجام نشود از مبلغ چهارصد ميليون (000 /000 /400) ريال به بالا منوط به پرداخت يا تسويه وجه آن از طريق سامانه (سيستم) بانكي خواهد بود.

→ ماده 146 (اصلاحي 27ˏ11ˏ1380) ماده 148 ←
دیدن متن کامل قانون مالياتهاي مستقيم
مشاورهٔ حقوقی با وکیل دادگستری
نماد اعتماد الکترونیکی دادکام
خدمات
مشاورهٔ تصویریقراردادسازکسب‌وکارها
کتابخانه
مجموعه قوانینمقالاتاخبار حقوقی
دادکام دات کام
حریم داده و حذف اسنادضوابط هوش مصنوعیراستی‌آزمایی سند امضاشدهتماس با ما+989125959304ورود وکلا و همکاران
© ۱۴۰۵ دادکام دات کام دات کام · تمام حقوق محفوظ است · نسخهٔ ۰٫۹٫۹